Algemene voorwaarden voor het aanbieden van accommodatie

Toegang tot de website van het bedrijf Gaveia d.o.o. is onderworpen aan de onderstaande voorwaarden. Elk gebruik van de website van het bedrijf Gaveia d.o.o. na het uploaden en uitvoeren van de boeking van accommodatie zal worden beschouwd als instemming met de volgende wettelijke voorwaarden.

1. Inhoud van de Algemene voorwaarden voor het aanbieden van accommodatiediensten

De Algemene voorwaarden voor het leveren van accommodatiediensten vormen een integraal onderdeel van het contract tussen het bedrijf Gaveia d.o.o., als reisbureau en een gast die een geselecteerde toeristische dienst accepteert. Alles wat in de Algemene voorwaarden voor het leveren van accommodatiediensten staat, vormt een wettelijke basis voor zowel de gast als het bedrijf Gaveia d.o.o. De Algemene voorwaarden voor het leveren van accommodatiediensten worden op de website van het bedrijf Gaveia d.o.o. geplaatst. Het bedrijf Gaveia d.o.o. levert de dienst van campingaccommodatie in Kroatië uitsluitend als tussenpersoon. Alle informatie, gegevens en foto’s met betrekking tot de accommodatie faciliteiten bedrijf Gaveia d.o.o. heeft verzameld van de uiteindelijke dienstverlener. Hoewel alle informatie is gecontroleerd door het personeel van bedrijf Gaveia d.o.o., aanvaardt bedrijf Gaveia d.o.o. geen aansprakelijkheid voor eventuele fouten, omissies of vertragingen in het bijwerken van dat of andere delen van de website.

2. Categorisering en beschrijving van de diensten

De aangeboden accommodatie-eenheden worden beschreven volgens de officiële categorisering van de lokale toeristische organisatie op het moment van afgifte van de werkvergunning. Informatie die gasten verkrijgen op andere verkooppunten verplichten het bedrijf Gaveia d.o.o. niet meer dan de informatie op onze website, catalogus of andere gedrukte bedrijfsmaterialen. Het bedrijf Gaveia d.o.o. is niet in staat om de beschikbaarheid van een specifieke stacaravan of glamping tent nummer te bevestigen, maar zal haar best doen om te voldoen aan elke extra aanvraag voor accommodatie. Bij de reservering is het noodzakelijk om een opmerking in te vullen met uw specifieke wensen, die vervolgens zullen worden doorgestuurd naar de receptie van de camping ter overweging.

3. Prijs van de accommodatie

De serviceprijzen worden bij elke accommodatie-eenheid aangegeven en omvatten de diensten die naast de eenheid uit de reservering worden beschreven. Speciale services zijn services die worden geleverd door de accommodatie-eenheid, maar ze zijn niet bij de prijs inbegrepen; gasten zullen er dus extra voor moeten betalen, als een aparte service. Als je bij het inchecken om speciale diensten vraagt, worden deze bij de prijs van de accommodatie-eenheid opgeteld en in de totaalberekening opgenomen.
De prijzen per accommodatie-eenheid worden vermeld in euro’s. Op 1 januari 2023 is de euro de officiële munteenheid in Kroatië en kunnen alle betalingen in euro’s worden gedaan. Het bedrijf Gaveia d.o.o. behoudt zich het recht voor om de vermelde prijzen te wijzigen in het geval van een wijziging van de accommodatieprijzen door de dienstverlener.

4. Boeken

Het is mogelijk om een reservering te maken voor de gewenste accommodatie op de website van het bedrijf Gaveia d.o.o. In dat geval accepteert de gast de boekingsvoorwaarden en de annuleringsvoorwaarden van de dienstverlener – de camping of het agentschap. Bij het maken van een reservering is de gast verplicht om nauwkeurige gegevens te verstrekken, zowel voor hemzelf als voor alle andere personen in zijn gezelschap, die worden gevraagd door de reserveringscentrale of door het online boekingssysteem. Zodra de reservering is gemaakt, bevestigt de gast kennis te hebben genomen van deze Algemene voorwaarden voor het verstrekken van accommodatiediensten, die hij vooraf zorgvuldig heeft gelezen en bestudeerd en die hij volledig accepteert. Zo wordt alles wat in deze Algemene voorwaarden voor het verstrekken van accommodatiediensten staat juridisch bindend voor zowel de gasten als het bedrijf. Het bedrijf stelt de contractant promotiemateriaal of programma’s in gedrukte of elektronische vorm ter beschikking, voorziet hem van alle relevante informatie met betrekking tot de service en geeft hem de algemene voorwaarden voor het leveren van accommodatiediensten, die een integraal onderdeel van dit contract vormen, of wijst hem erop. Het bedrijf Gaveia d.o.o. neemt geen verantwoordelijkheid voor de waarheidsgetrouwheid van de gegevens die door gasten worden verstrekt bij reserveringsaanvragen. In het geval van onwaarheid van de gegevens, behoudt het bedrijf Gaveia d.o.o. zich het recht voor om de prijzen te wijzigen en het prijsverschil ter plaatse in rekening te brengen.

5. Boekingsbevestiging en betaling

Bij het boeken van accommodatie-eenheden op de website van het bedrijf Gaveia d.o.o. accepteert de gast de boekingsvoorwaarden en de annuleringsvoorwaarden van de dienstverlener – de camping of het agentschap. Na de boeking ontvangt de gast een boekingsbevestiging met de exacte geboekte service, de periode, de betalingswijzen (bankoverschrijving of creditcard) en de exacte bedragen van de aanbetaling en bankgegevens, evenals de mogelijkheden voor annulering en wijzigingen van de boeking. De boekingsbevestiging dient als bewijs van de geboekte service. Gasten zijn verplicht om de boekingsbevestiging bij aankomst op de camping te overhandigen en op basis van de boekingsbevestiging zullen zij de geboekte diensten ontvangen. Als er meer personen naar de geboekte accommodatie komen dan vermeld op de reisdocumenten (boekingsbevestiging), behoudt de dienstverlener zich het recht voor om accommodatie te weigeren aan onaangekondigde gasten of om dergelijke gasten tegen een toeslag ter plaatse te accepteren. Door te betalen voor hun boeking, bevestigen gasten dat ze volledig op de hoogte zijn van alle kenmerken en Algemene voorwaarden voor het verstrekken van accommodatiediensten waaronder een specifieke accommodatie-eenheid aan hen is aangeboden. Door te betalen voor de reservering, bevestigt de gast dat hij akkoord gaat met de Algemene voorwaarden voor het aanbieden van accommodatie. Door te betalen voor de geboekte diensten, wordt alles wat daarin staat juridisch bindend voor zowel de gasten als het bedrijf Gaveia d.o.o.

Verklaring over het gebruik van WSPay

Het bedrijf Gaveia d.o.o. gebruikt WSPay voor online betalingen. WSPay is een veilig online betalingssysteem, realtime betalingen, credit- en debitcards en andere betalingsmethoden. Dankzij de PCI DSS-naleving garandeert WSPay een veilige registratie en overdracht van kaartgegevens tussen de klant en de verkoper. WSPay gebruikt een SSL-certificaat met 256-bits encryptie en het cryptografische protocol TLS 1.2 voor de hoogste graad van gegevensbescherming en gegevensbeveiliging.

Opmerking:

Op 1 januari 2023 is de euro de officiële munteenheid in Kroatië en kunnen alle betalingen in euro’s worden gedaan.

6. Wijzigings- en annuleringsrecht van Gaveia d.o.o.

Het bedrijf Gaveia d.o.o. is verplicht om accommodatie te garanderen aan de gasten in de geboekte accommodatie-eenheden, op de geboekte periode, behalve in uitzonderlijke omstandigheden buiten haar controle (oorlog, rellen, stakingen, terroristische acties, sanitaire storingen, pandemieën, ongunstige weersomstandigheden, beperkingen van de lokale overheid en dergelijke). Het bedrijf Gaveia d.o.o. kan wijzigingen in de geboekte accommodatie voorstellen of geboekte capaciteiten geheel of gedeeltelijk annuleren indien zich voor of tijdens de vakantieperiode uitzonderlijke omstandigheden voordoen die buiten haar macht liggen en die niet kunnen worden vermeden of weggenomen. Als dergelijke omstandigheden zich voordoen op het moment van het plaatsen en verkopen van het programma, zou het bedrijf Gaveia d.o.o. terecht geen boekingsaanvragen of boekingsbevestigingen van de genoemde accommodatie-eenheden plaatsen of ontvangen. Indien gasten het volledige bedrag betalen voor boekingen die het bedrijf Gaveia d.o.o. niet kan nakomen (online of als gevolg van een onjuist aanbod), zal de gasten een alternatief worden aangeboden. Als het bedrijf Gaveia d.o.o. in staat is om gasten een alternatief aan te bieden, kan de verandering van de geboekte accommodatie alleen worden uitgevoerd met toestemming van de gasten. Het aangeboden alternatief moet van dezelfde of hogere kwaliteit zijn als de geboekte accommodatie. In het geval dat een gast het aangeboden alternatief accepteert en als het duurder is, is hij/zij verplicht om het verschil te betalen. Als het alternatief goedkoper is, zal Gaveia d.o.o. het prijsverschil aan de gast terugbetalen. Het bedrijf Gaveia d.o.o. is verplicht om alle gasten die hun aankomst hebben bevestigd door te betalen voor de geboekte diensten, te informeren over elke wijziging in de boeking of annulering, onmiddellijk na het optreden van uitzonderlijke omstandigheden buiten haar controle en, indien er geen alternatieve accommodatie wordt gevonden, hen de betaalde bedragen terug te betalen, verminderd met de administratieve kosten van het bedrijf.

7. Wijzigings- en annuleringsrecht van de gast

Alle boekingswijzigingen kunnen bij de reserveringscentrale van het bedrijf Gaveia d.o.o. worden gemaakt. De instructies voor het wijzigen of annuleren van de gemaakte boeking zijn te vinden in de boekingsbevestiging die de gast op zijn eigen e-mailadres ontvangt. Een wijziging omvat het veranderen van het aantal personen of de datum van het begin en/of einde van de serviceconsumptie voor het begin van de serviceconsumptie. De eerste boekingswijziging is gratis en voor elke volgende wijziging wordt 25 € per wijziging in rekening gebracht. In het geval dat een boekingswijziging niet mogelijk is en als een gast als gevolg daarvan de bevestigde boeking intrekt, zijn de annuleringsvoorwaarden van de boekingsbevestiging van toepassing.

Als een gast de geboekte accommodatie niet voor middernacht op de begindatum van de service bereikt en het bedrijf of de dienstverlener niet van tevoren heeft geïnformeerd, wordt de boeking als geannuleerd beschouwd en worden de annuleringskosten berekend zoals vermeld in de boekingsbevestiging. In het geval dat de werkelijke annuleringskosten hoger zijn dan de in de boekingsbevestiging vermelde kosten, behoudt het bedrijf zich het recht voor om de werkelijke kosten in rekening te brengen. Het bedrijf zal gasten niet compenseren voor kosten die worden gemaakt voor het verkrijgen van reisdocumenten of visa, gerelateerd aan de boeking die de gast annuleert. In het geval van no-show zonder voorafgaande annulering van de boeking, wordt het volledige boekingsbedrag in rekening gebracht.

8. Verplichtingen van de reiziger

Een gast is verplicht om

  • In het bezit te zijn van geldige reisdocumenten. de kosten te dragen van verlies of diefstal van documenten tijdens de reis
  • de douane- en valutavoorschriften van de Republiek Kroatië te respecteren, evenals die van de landen waar de gast tijdens zijn/haar reis verblijft
  • de huisregels in de gehuurde wooneenheid naleven en te goeder trouw samenwerken met de dienstverleners
  • bij aankomst in de gehuurde wooneenheid de dienstverlener een bevestiging of een voucher overhandigen met het exacte aantal personen en het soort diensten dat aan hem/haar moet worden verleend.

Als de gast de bovenstaande verplichtingen niet nakomt, draagt hij de kosten en is hij verantwoordelijk voor de veroorzaakte schade. Na bevestiging van de reservering is de gast verplicht om, indien hij/zij schade veroorzaakt, de dienstverlener te vergoeden voor de ter plaatse veroorzaakte schade.

9. Afhandeling van klachten en reclamaties

Elke gast – houder van het contract tussen het bedrijf en de gast – heeft het recht om een klacht in te dienen in het geval van niet nagekomen contractuele service. In het geval dat de diensten uit de aanbieding van slechte kwaliteit zijn, kan de gast om een evenredige compensatie vragen door een schriftelijke klacht in te dienen en een klacht in te dienen. Elke gast heeft het recht om een klacht in te dienen over een niet geleverde betaalde dienst. Elke gast – houder van de bevestigde boeking – dient zijn/haar klacht en klacht individueel in. Gasten zijn verplicht om, op de datum van hun aankomst, onmiddellijk melding te maken van een ontoereikende service aan de vertegenwoordiger van de dienstverlener en ook om het bedrijf Gaveia d.o.o. of haar geautoriseerde vertegenwoordiger te informeren. Gasten zijn allereerst verplicht om de serviceleverancier te informeren en samen met hen te proberen een bevredigende oplossing te vinden. Gasten zijn verplicht om te goeder trouw samen te werken met dienstverleners en het bedrijf om de oorzaken van klachten en reclamaties weg te nemen. Als gasten akkoord gaan met de oplossing voor hun klachten en reclamaties ter plaatse, die overeenkomt met de betaalde service, is het niet langer bindend voor het bedrijf om later eventuele gerelateerde klachten en reclamaties te accepteren. Eventuele klachten en reclamaties na de dag van aankomst en tijdens het verblijf, is de gast verplicht te melden aan de dienstverlener tijdens het verblijf en uiterlijk bij vertrek (check out). Alle latere klachten en reclamaties na vertrek uit de faciliteit zal het bedrijf Gaveia d.o.o. niet accepteren. De maximale compensatie voor elke klacht en reclamatie kan oplopen tot de kosten van het deel van de dienst waarover is geklaagd en kan niet de reeds verbruikte diensten omvatten, of het volledige bedrag van de dienst. Hierbij worden de rechten van de gasten om volledig gecompenseerd te worden voor het volledige bedrag van de geleverde diensten uitgesloten. Het bedrijf kan niet aansprakelijk worden gesteld voor mogelijke klimatologische omstandigheden, reinheid of temperatuur van de zee op bestemmingen, of andere soortgelijke omstandigheden en voorvallen die gasten ontevreden kunnen maken en die niet direct gerelateerd zijn aan de kwaliteit van de geboekte accommodatie-eenheden (bijvoorbeeld slechte weersomstandigheden, slecht strand, te grote afstand tussen de accommodatie en de openbare stranden, verkeersopstoppingen, diefstal of schade aan eigendommen van gasten en dergelijke). Het bedrijf Gaveia d.o.o. accepteert geen klachten en reclamaties met betrekking tot boekingen tegen speciaal gereduceerde prijzen, zogenaamde last minute deals. De gasten en het bedrijf zullen proberen om eventuele geschillen die voortvloeien uit dit contract in der minne op te lossen, zo niet dan zal de zaak in behandeling worden genomen door de gemeentelijke rechtbank in Pula, met toepassing van de Kroatische wet die op dat moment van kracht is. De gast kan een klacht (met betrekking tot het product of ontevredenheid over de service van het bedrijf) sturen naar het adres reservations@adriacamps.com of per post sturen naar het adres Gaveia d.o.o., Rijeke Raše 7, 52466 Novigrad, met de vermelding “Klacht over diensten en producten” of per telefoon naar het nummer +49 89 262 004 318. In de klacht vragen we gasten het reserverings- of factuurnummer en de omschrijving van de klacht te vermelden, zodat het bedrijf zo snel mogelijk op de klacht kan reageren. Een gast die het bedrijf tijdig en correct op de hoogte heeft gesteld van het defect en er is vastgesteld dat de klacht gerechtvaardigd is, heeft rechten in overeenstemming met de wet op verplichte relaties, waaronder het recht op eenzijdige beëindiging van het contract met restitutie of vervanging.

Gaveia d.o.o. voor diensten en toeristenbureau
Adres: Rijeke Raše 7, 52466 Novigrad – Hrvatska
ID CODE: HR-B-52-130052259
Manager reisbureau: Alen Salamun
Doel: Tussenhandel in accommodatie (verkoop en reservering van accommodatie en andere cateringdiensten)
Registratienummer: 130052259
BTW-NUMMER: 30657775410
De activiteiten van het toeristenbureau staan onder officieel toezicht van de overheidsinspectie, Toeristeninspectie, Šubićeva 29, 10000 Zagreb.

Volledig flexibel boeken

Bij MijnStacaravan.nl kunt u deze accommodatie tot enkele dagen voor aankomst kosteloos annuleren.