Als u een accommodatie boekt via www.adriacamps.com, www.my-mobilehome.com, www.meinmobilheim.de, www.mobilnahisica.si, www.miacasamobile.it, www.villas-guide.com, www.gaveia.com, www.avtokampi.si, is GAVEIA uw verantwoordelijke voor de verwerking.
Voor meer informatie over de controle van persoonsgegevens en uw rechten kunt u het onderstaande privacybeleid raadplegen.
Mei, 2024.
Gaveia respecteert de privacy van elke persoon van wie zij persoonsgegevens verwerkt. Als onderdeel van dit privacybeleid willen wij u informeren over welke persoonsgegevens Gaveia, als verantwoordelijke voor de verwerking, verzamelt en verwerkt, voor welk doel, hoe zij deze beschermt en wat uw rechten zijn.
VERANTWOORDELIJKE EN WETTELIJK KADER
Gaveia d.o.o., gevestigd in Novigrad, Kroatië, Rijeke Raše 7, OIB (PID): 30657775410 (hierna: Gaveia of “ons” of “onze”), als verantwoordelijke voor de verwerking, verbindt zich ertoe uw persoonsgegevens te beschermen. Het verzamelen en bewaren van gegevens wordt uitgevoerd in overeenstemming met de bepalingen van EU-verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (hierna: de verordening), de wet inzake de uitvoering van de algemene verordening gegevensbescherming (Staatsblad, nr. 42/2018) en andere regelgeving op het betreffende gebied, die van toepassing is in de Republiek Kroatië.
TOEPASSINGSGEBIED
Dit Privacybeleid is van toepassing op elke verwerking van persoonsgegevens door Gaveia als verwerkingsverantwoordelijke, tenzij een ander beleid of ander document van Gaveia anders bepaalt voor een bepaalde verwerking. In sommige gevallen treedt Gaveia op als verwerkingsverantwoordelijke voor betrokkenen die ook betrokkenen zijn van bedrijven waarmee Gaveia overeenkomsten heeft gesloten over bemiddeling en verdeling van accommodatiecapaciteit binnen de reikwijdte van haar bevoegdheden op basis van die overeenkomsten.
Dit privacybeleid bestaat uit twee delen: Algemeen deel en Specifiek deel. De basisprincipes van de verwerking van persoonsgegevens, de contactgegevens van de functionaris voor de bescherming van persoonsgegevens en andere bepalingen die in het Algemene deel van het Privacybeleid worden gespecificeerd, zijn zonder uitzondering van toepassing op elke verwerking van persoonsgegevens, ongeacht of een dergelijke verwerking al dan niet specifiek in het specifieke deel van het Privacybeleid wordt verwerkt. Specifieke gevallen van gegevensverwerking, die het merendeel van al onze verwerkingen uitmaken, worden gedetailleerder behandeld in het specifieke deel van het Privacybeleid.
FUNCTIONARIS VOOR GEGEVENSBESCHERMING
Gaveia heeft een functionaris voor de bescherming van persoonsgegevens aangesteld die te allen tijde kan worden gecontacteerd voor vragen met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens en het uitoefenen van de rechten die worden gegarandeerd door de Verordening op privacy@gaveia.com of per post op het adres: Gaveia d.o.o., Rijeke Raše 7, Novigrad, Republiek Kroatië – voor DPO.
PRINCIPES VAN DE BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS
Gaveia erkent de principes van gegevensverwerking als basiswaarden die moeten worden nageleefd tijdens de volledige cyclus van de verwerking van persoonsgegevens, van de verzameling tot de vernietiging of een ander einde van de verwerking.
We verwerken gegevens
RECHTMATIGHEID VAN DE VERWERKING VAN PERSOONSGEGEVENS
Om de rechtmatigheid van de verwerking van persoonsgegevens te respecteren, verwerken we persoonsgegevens alleen als en voor zover aan ten minste een van de volgende rechtsgrondslagen is voldaan:
SOORTEN VERWERKTE PERSOONSGEGEVENS
Bijzondere categorieën van persoonsgegevens: bijzondere categorieën van persoonsgegevens worden alleen verwerkt als wordt voldaan aan de vereisten van artikel 9 van de verordening. We verwerken bijvoorbeeld gegevens van werknemers die onder speciale categorieën van persoonsgegevens vallen, zoals gegevens over vakbondslidmaatschap (bijvoorbeeld bij het uitoefenen van speciale rechten volgens de relevante regelgeving), religieuze of filosofische overtuigingen (bijvoorbeeld bij het uitoefenen van het recht op extra niet-werkdagen voor religieuze feestdagen als een persoon dergelijke gegevens vrijwillig heeft verstrekt voor het aangegeven doel) of gegevens met betrekking tot gezondheid (bijvoorbeeld volgens speciale regelgeving over veiligheid op het werk of het bijhouden van werknemersdossiers of wanneer speciale gezondheidscertificaten vereist zijn voor bepaalde banen).
Persoonsgegevens die niet onder de vorige twee groepen vallen: dergelijke persoonsgegevens vormen het grootste deel van de verwerkte gegevens, meestal identificatiegegevens en contactgegevens zoals voor- en achternaam, OIB (PID).
De meeste persoonsgegevens die we verzamelen, worden door de betrokkenen zelf verstrekt en we vragen u geen gevoelige informatie te verstrekken (bijvoorbeeld ras of etnische afkomst, politieke opvattingen, religieuze of filosofische overtuigingen, enz. Als je om wat voor reden dan ook toch gevoelige informatie verstrekt, geef je daarmee uitdrukkelijk toestemming voor het verzamelen en gebruiken van die informatie op de manieren zoals beschreven in dit Privacybeleid of op de manier zoals beschreven op het moment dat de informatie werd verstrekt.
VERSTREKKEN VAN GEGEVENS AAN DERDEN
Gaveia deelt persoonlijke gegevens alleen met anderen wanneer daar een wettelijke basis voor is.
Het is mogelijk dat in bepaalde gevallen persoonsgegevens worden doorgegeven buiten de Europese Unie (EU) en de Europese Economische Ruimte (EER) naar landen waarvoor er geen besluit van de Europese Commissie inzake adequaatheid is. In deze gevallen zorgen we ervoor dat we voldoen aan hoge normen voor de bescherming van persoonsgegevens, en in overeenstemming met de strenge vereisten van de Verordening wordt elke overdracht van persoonsgegevens naar derde landen uitgevoerd in overeenstemming met hoofdstuk V van de Verordening. De meest gebruikelijke overdrachtsmodellen in deze gevallen zijn de toepassing van standaardcontractbepalingen die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie en de uitdrukkelijke toestemming van de betrokkenen.
Wettelijke verplichtingen
Als onderdeel van het vervullen van onze wettelijke verplichtingen zijn we verplicht om gegevens aan derden te verstrekken. Bijvoorbeeld het verstrekken van gegevens van gasten via het eVisitors-systeem, het verstrekken van gegevens van werknemers aan bevoegde instellingen: het Kroatische Pensioenverzekeringsinstituut, het Kroatische Ziekteverzekeringsfonds, de Belastingdienst en het Centraal Register van Verzekerden en pensioenbedrijven. In bepaalde gevallen zijn we ook verplicht om gegevens met betrekking tot arbeid te verstrekken of beschikbaar te stellen aan de Kroatische dienst voor arbeidsbemiddeling, bijvoorbeeld om werknemers op te nemen in actieve maatregelen op het gebied van werkgelegenheidsbeleid, aan de bevoegde politiebureaus of aan het ministerie dat verantwoordelijk is voor binnenlandse zaken, evenals voor het verstrekken van werkvergunningen, aan het ministerie dat verantwoordelijk is voor toerisme in het geval van het in dienst nemen van beurshouders, aan het ministerie dat verantwoordelijk is voor economie en ondernemerschap als het gaat om het gebruik van investeringssubsidies, verzekeringsmaatschappijen, banken en in andere gevallen wanneer de regelgeving dit vereist. Bepaalde gegevens van werknemers worden ook naar banken of pensioenfondsen gestuurd als onderdeel van salarisbetalingen, en gegevens kunnen ook naar schuldeisers worden gestuurd in overeenstemming met handhavingsregels. Soms worden gegevens verzonden in verband met contractuele verplichtingen; bijvoorbeeld wanneer het gaat om studenten die werkend leren (praktijkwerk), worden gegevens uitgewisseld met scholen en/of faculteiten.
Bepaalde persoonsgegevens worden ook verstrekt aan bedrijfsentiteiten voor het leveren van specifieke diensten, zoals medische onderzoeken van werknemers (gecontracteerde arbeidsgeneeskunde); verder aan instellingen die wettelijk verplicht onderwijs organiseren (veiligheid op het werk, minimale hygiëne, toxicologie) of auditbedrijven bij het uitvoeren van verplichte audits, aan openbare notarissen wanneer certificeringen vereist zijn, aan het Financieel Agentschap voor het verkrijgen van zakelijke certificaten, aan entiteiten die verplicht zijn tot openbare aanbestedingen wanneer we reageren op openbare aanbestedingen en voor het toekennen en gebruiken van officiële kaarten, officiële mobiele apparaten of voor het kopen van brandstof.
Gaveia als reisbureau
Aangezien we ook een reisbureau zijn, geven we gegevens door aan derden wanneer dit noodzakelijk is voor de realisatie van de overeengekomen diensten. We geven bijvoorbeeld de gegevens van een gast die een accommodatie heeft geboekt door aan het bedrijf dat specifieke accommodatiediensten levert, of we geven de gegevens van klanten voor een belevenis door aan de organisator van die belevenis.
Gaveia-partners – gegevensverwerkers
Het is mogelijk om gegevens te verstrekken aan zakelijke entiteiten, gegevensverwerkers, die namens ons gegevens verwerken als voor de verwerking verantwoordelijke. Meestal zijn dit onze zakenpartners die ons bepaalde diensten leveren, zoals IT, marketing en betalingsverwerking. Met alle partners sluiten we een gedetailleerde overeenkomst over hun bevoegdheden en verplichtingen bij de verwerking van persoonsgegevens, in overeenstemming met de vereisten van de Verordening. Ze zijn ook verplicht om de aan hen toevertrouwde gegevens uitsluitend te gebruiken in overeenstemming met onze overeenkomsten en strikt voor het doel dat wij hebben gespecificeerd. Ze zijn ook verplicht om uw gegevens op passende wijze te beschermen en vertrouwelijk te behandelen.
BEWAARTERMIJN VAN GEGEVENS
Gegevens van betrokkenen worden verwerkt en bewaard in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke voorschriften, wanneer de bewaarplicht is voorgeschreven.
In gevallen waarin Gaveia bevoegd is om haar eigen bewaartermijnen voor gegevens te bepalen, worden de gegevens zo lang bewaard als nodig is om het doel te bereiken waarvoor de persoonsgegevens worden verwerkt, rekening houdend met het doel van de verwerking, de gerechtvaardigde belangen van Gaveia en de belangen van de betrokkene. Wanneer we de bewaartermijn van gegevens niet hebben vermeld in dit Privacybeleid of elders voor een specifieke verwerking, is de bewaartermijn 5 jaar.
Na het verstrijken van de vastgestelde bewaartermijn verwijderen we de gegevens en in gevallen waarin dat niet mogelijk is, maken we de gegevens onleesbaar.
BRONNEN VAN PERSOONLIJKE GEGEVENS
Wij ontvangen gewoonlijk persoonlijke gegevens van u. Wanneer u persoonlijke gegevens verstrekt, op welke manier dan ook (reserveringsaanvraag, reservering van accommodatie, sollicitatie, enz.), garandeert u dat de door u verstrekte informatie correct is, dat u wettelijk bevoegd en gemachtigd bent om de verstrekte informatie te verwerken en dat u er volledig mee instemt dat wij uw gegevens gebruiken en verzamelen in overeenstemming met de positieve regels en voorwaarden van dit Privacybeleid.
We ontvangen uw persoonsgegevens ook indirect, van andere natuurlijke en rechtspersonen, bijvoorbeeld: van reisbureaus die gegevens van gasten doorgeven voor accommodatiedoeleinden, van gasten die accommodatie boeken voor mensen met wie ze in de faciliteiten zullen verblijven, van bureaus voor arbeidsbemiddeling en het uitzenden van werknemers, van zakenpartners over hun werknemers die zullen deelnemen aan de uitvoering van bepaalde overeenkomsten, enz. Als u persoonsgegevens van andere personen verstrekt, garandeert u dat de informatie die u hebt bijgevoegd correct is, dat u wettelijk bevoegd en gemachtigd bent om met de verstrekte informatie om te gaan, dat de betrokkenen van wie u de persoonsgegevens aan ons doorgeeft, ermee instemmen dat wij hun gegevens verwerken. Als u gegevens van andere personen verstrekt, bent u verplicht hen op de hoogte te stellen van ons Privacybeleid. In bepaalde gevallen ontvangen we ook persoonlijke gegevens uit openbare bronnen; bijvoorbeeld rechtbankregisters, uw webpagina’s, advertenties, enz.
TECHNISCHE EN GEÏNTEGREERDE GEGEVENSBESCHERMING
We houden rekening met de hoogste organisatorische en technische normen voor gegevensbescherming. Daarom voeren we, rekening houdend met de nieuwste ontwikkelingen, de kosten van implementatie en de aard, omvang, context en doeleinden van de verwerking, evenals risico’s van verschillende niveaus van waarschijnlijkheid en ernst voor de rechten en vrijheden van individuen die voortvloeien uit gegevensverwerking, op het moment van het bepalen van de verwerkingsmiddelen en op het moment van de verwerking zelf, passende technische en organisatorische maatregelen uit om effectieve toepassing van de gegevensbeschermingsprincipes mogelijk te maken.
We implementeren ook passende technische en organisatorische maatregelen om ervoor te zorgen dat alleen persoonsgegevens die nodig zijn voor elk specifiek verwerkingsdoel op een geïntegreerde manier worden verwerkt. We passen deze maatregelen toe op de hoeveelheid verzamelde persoonlijke gegevens, de omvang van hun verwerking, de periode van opslag en hun beschikbaarheid. Meer specifiek zorgen dergelijke maatregelen ervoor dat persoonlijke gegevens niet automatisch, zonder individuele tussenkomst, beschikbaar zijn voor een onbeperkt aantal personen.
Om te zorgen voor een hoog beveiligingsniveau bij het verwerken van persoonsgegevens en om deze te beschermen tegen onopzettelijke of opzettelijke ongeautoriseerde toegang, verlies of wijziging, bieden we toegang tot de systemen waarin het grootste aantal persoonsgegevens van individuen is opgeslagen alleen aan bevoegde personen voor zover dit nodig is voor de uitvoering van hun werktaken en door middel van een meervoudig authenticatiesysteem, dat beveiligd is tegen ongeautoriseerde toegang en gebruik en regelmatig wordt bijgewerkt.
INBREUKEN OP PERSOONSGEGEVENS
We hebben passende technische en organisatorische maatregelen geïmplementeerd om het risico van een inbreuk te minimaliseren; als u echter merkt dat er een inbreuk heeft plaatsgevonden met betrekking tot persoonlijke gegevens, verzoeken we u een dergelijke inbreuk onverwijld aan ons te melden via e-mail op: privacy@gaveia.com. We hebben interne mechanismen ingesteld om in dergelijke gevallen tijdig en adequaat te reageren.
In overeenstemming met de Verordening, maar ook met interne regels, melden we in het geval van een inbreuk in verband met persoonsgegevens, zonder onnodige vertraging en indien haalbaar, niet later dan 72 uur nadat we ons bewust zijn geworden van de inbreuk, de inbreuk in verband met persoonsgegevens aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit, tenzij het onwaarschijnlijk is dat de inbreuk in verband met persoonsgegevens een risico inhoudt voor de rechten en vrijheden van individuen.
De melding aan de toezichthoudende autoriteit bevat alle informatie in overeenstemming met de Verordening.
In het geval van een inbreuk in verband met persoonsgegevens die waarschijnlijk een hoog risico inhoudt voor de rechten en vrijheden van personen, stellen we de betrokkene zonder onnodige vertraging op de hoogte van de inbreuk in verband met persoonsgegevens. Soms, in gevallen waar de Verordening dit voorschrijft, is het informeren van de betrokkene niet verplicht.
RECHTEN VAN DE BETROKKENEN
Ongeacht de basis waarop de gegevens worden verzameld, kunnen betrokkenen de volgende rechten gratis uitoefenen binnen de grenzen die door de Verordening worden voorgeschreven:
Recht op informatie: u heeft het recht om geïnformeerd te worden over de verwerking en de doeleinden ervan. We zorgen ervoor dat we de betrokkene alle informatie verstrekken die nodig is voor een eerlijke en transparante verwerking, rekening houdend met de context van de verwerking.
Recht op wissen (“recht om vergeten te worden”): u hebt het recht om zonder onnodige vertraging te vragen dat uw persoonsgegevens worden gewist, in overeenstemming met de voorwaarden van de Verordening. Om dit te doen, stuurt u uw verzoek schriftelijk naar ons als de verantwoordelijke voor de verwerking, met inbegrip van elektronische communicatie. Houd er rekening mee dat het noodzakelijk is om in het verzoek aan te geven wat u precies verwijderd wilt hebben, omdat we uw gegevens op verschillende rechtsgrondslagen kunnen bewaren; een betrokkene kan bijvoorbeeld zowel onze gast als een sollicitant zijn. U hebt het recht om de verwijdering van uw persoonlijke gegevens aan te vragen als aan een van de volgende voorwaarden is voldaan:
In sommige gevallen zal het niet mogelijk zijn om volledig aan het verzoek tot verwijdering te voldoen; bijvoorbeeld wanneer er een wettelijke verplichting is om de gegevens te bewaren, wanneer het gerechtvaardigde belang van de verwerkingsverantwoordelijke zwaarder weegt dan het belang van de betrokkene, wanneer er een belang van de verwerkingsverantwoordelijke is om rechtsvorderingen in te stellen, uit te oefenen of te verdedigen.
Recht op toegang tot gegevens: u hebt het recht op toegang tot uw persoonsgegevens die wij verwerken en u kunt gedetailleerde informatie opvragen, in het bijzonder over het doel van de verwerking, over het type/de categorieën persoonsgegevens die worden verwerkt, inclusief inzicht in uw persoonsgegevens, over ontvangers of categorieën ontvangers en over de verwachte periode waarin de persoonsgegevens worden opgeslagen. Toegang tot persoonsgegevens kan alleen worden beperkt in gevallen die zijn voorgeschreven door de wet, of wanneer een dergelijke beperking de essentie van de fundamentele rechten en vrijheden van anderen respecteert.
Recht op rectificatie: u hebt het recht om persoonsgegevens te rectificeren of aan te vullen als uw gegevens niet nauwkeurig, volledig en actueel zijn. Om dit te doen, stuurt u ons als verwerkingsverantwoordelijke schriftelijk een verzoek, ook in elektronische vorm. Houd er rekening mee dat het noodzakelijk is om in het verzoek te specificeren wat er precies niet nauwkeurig, volledig of actueel is en in welke zin het moet worden gecorrigeerd, en om de nodige documentatie ter ondersteuning van uw claims in te dienen.
Recht op gegevensoverdraagbaarheid: u hebt het recht om uw persoonsgegevens te ontvangen in een gestructureerd, algemeen gebruikt en machineleesbaar formaat – en het recht om deze gegevens over te dragen aan een andere voor de verwerking verantwoordelijke zonder tussenkomst van de voor de verwerking verantwoordelijke aan wie de persoonsgegevens zijn verstrekt, dit alles in overeenstemming met de vereisten van de Verordening.
Recht op beperking van de verwerking: u hebt het recht om de uitvoering van het recht op beperking van de verwerking te vragen in de volgende gevallen:
Recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens: wanneer wij gegevens verwerken op basis van onze legitieme belangen die zwaarder wegen dan de belangen van de betrokkene, dan heeft de betrokkene het recht om, op basis van zijn of haar specifieke situatie, op elk moment bezwaar te maken tegen de verwerking van de persoonsgegevens die op hem of haar betrekking hebben.
In elk geval hebben betrokkenen het recht om:
Wij, als gegevensbeheerder, hebben het recht om onze belangen te beschermen, evenals de bescherming van de betrokkenen, en we hebben dienovereenkomstig het recht om activiteiten uit te voeren om de identiteit van de aanvrager vast te stellen.
We hebben het recht om het formulier te publiceren dat wordt gebruikt om het verzoek in te dienen om het verzoek zo efficiënt mogelijk te kunnen verwerken.
In geval van een verzoek zullen wij u zonder onnodige vertraging en in ieder geval binnen een maand na ontvangst van het verzoek informatie verstrekken over de acties die zijn ondernomen in verband met de uitoefening van uw rechten. Deze periode kan indien nodig met twee maanden worden verlengd, rekening houdend met de complexiteit en het aantal verzoeken. In dat geval stellen wij u binnen een maand na ontvangst van het verzoek op de hoogte, samen met de redenen voor de vertraging.
Als u een verzoek elektronisch indient, zullen we de informatie indien mogelijk elektronisch verstrekken, tenzij u anders verzoekt.
Houd er rekening mee dat we in het geval van een verzoek alle verzoeken en bijbehorende correspondentie bewaren om gedrag aan te tonen.
In de regel is het behandelen van verzoeken van betrokkenen gratis, maar als de verzoeken van betrokkenen duidelijk ongegrond of buitensporig zijn, in het bijzonder vanwege hun repetitieve karakter, hebben we het recht om een redelijke vergoeding in rekening te brengen op basis van administratieve kosten of om te weigeren op het verzoek in te gaan. Alle verzoeken die geen betrekking hebben op de bescherming van persoonlijke gegevens en die naar het adres van de functionaris voor gegevensbescherming worden gestuurd, bijv. aanbiedingen van sollicitanten, aanvragen voor boekingen, worden rechtstreeks doorgestuurd naar de relevante afdelingen binnen Gaveia, zonder specifiek antwoord van de functionaris voor gegevensbescherming aan de afzender. Bovendien kunnen, indien nodig, alle verzoeken met betrekking tot de bescherming van persoonlijke gegevens die door onze andere afdelingen op sommige van onze andere e-mailadressen worden ontvangen, worden doorgestuurd naar onze functionaris voor gegevensbescherming.
RESERVERING VAN ACCOMMODATIE DOOR GAVEIA (kampen, appartementen, villa’s en vakantiehuizen)
Het hoofdonderwerp van ons bedrijf is bemiddeling bij het boeken van accommodatie. Voor dit doel sluiten wij overeenkomsten met u over horecadiensten (over kampeerdiensten, over accommodatie in toeristische appartementen, villa’s en vakantiehuizen). Daarom verzamelen en verwerken wij uw persoonlijke gegevens voor verschillende doeleinden met als uiteindelijk doel het leveren van kwaliteitsaccommodatie en bijbehorende diensten volgens de hoogste normen van toeristische bedrijven.
Via onze websites kunt u accommodatie boeken in de volgende soorten accommodaties:
In het geval van het boeken van accommodaties via onze verkoopkanalen (boekingen via de website of boekingen door te bellen naar ons callcenter (op basis van een gerechtvaardigd belang houden we gesprekken bij) of boeking door het accepteren van een aanbieding per e-mail). Uw gegevensbeheerder is Gaveia, maar ook andere bedrijven, afhankelijk van de accommodatie waar u verblijft.
Wij slaan uw persoonlijke gegevens, die u moet verstrekken om u accommodatiediensten te kunnen leveren, op in onze database met als doel het nakomen van overeenkomsten over horecadiensten en het voldoen aan wettelijke verplichtingen met betrekking tot de horeca. In het geval dat u ons niet voorziet van de minimale gegevens die vereist zijn voor het boeken van accommodatie en tijdens uw verblijf voor registratie in alle relevante registers, zullen wij niet in staat zijn om accommodatie boekingsdiensten of accommodatie diensten te leveren in overeenstemming met de overeenkomst en de wet.
Bepaalde gegevens zijn nodig om acties te ondernemen op verzoek van de betrokkene voordat de overeenkomst voor accommodatie wordt gesloten. Bijvoorbeeld, voordat de accommodatie zelf wordt geboekt, worden op verzoek van potentiële gasten accommodatieaanbiedingen verstuurd, voor het maken en versturen waarvan wij persoonsgegevens nodig hebben, ten minste voornaam, achternaam en e-mailadres, evenals informatie over het gewenste verblijf.
De persoonlijke gegevens die we verzamelen om aan de boekingsverplichting te voldoen zijn:
Bovendien is het voor het uitoefenen van bepaalde rechten en voordelen noodzakelijk om (kopieën van) de juiste papieren, certificaten en documenten bij te voegen die deze rechten en voordelen bewijzen en uitoefenen. Bij aankomst in de faciliteit registreren gasten zich meestal bij de receptie van de faciliteit met behulp van een registratiekaart die de gast invult of ze controleren en bevestigen de juistheid van hun gegevens.
In elk geval worden de gegevens ingevoerd in de gastendatabase, van waaruit de gegevens worden doorgestuurd naar het eVisitorsysteem (het unieke online informatiesysteem voor gastenregistratie en -uitschrijving) om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen. De gegevens die worden verzameld zijn als volgt (de gegevens kunnen veranderen door wijzigingen in positieve regelgeving):
De bovengenoemde gegevens worden verwerkt door toeristenbureaus en overheidsinstanties van het land waar de accommodatie zich bevindt voor de volgende wettelijke doeleinden
Gegevens over gasten in het gastenboek, dat in elektronische vorm wordt bewaard, worden twee jaar bewaard in overeenstemming met de regelgeving. We bewaren bepaalde gegevens van personen die een offerte hebben aangevraagd, een accommodatie hebben geboekt, een accommodatie hebben geannuleerd, gegevens van gasten om de inhoud van de relatie met de betrokkene te bewijzen of om rechtsvorderingen in te stellen, uit te oefenen of te verdedigen gedurende een periode van vijf jaar na het laatste contact (aanvraag) op de gekoppelde websites van het bedrijf Gaveia. Voor de genoemde doeleinden bewaren we de gegevens die nodig zijn voor de boeking zelf, evenals andere gegevens, afhankelijk van het individuele geval, bijvoorbeeld: de datum van ontvangst van de klacht van de gast en de inhoud van de klacht, correspondentie, enz. We zijn ook verplicht om alle facturen te bewaren, evenals de basis voor het uitgeven van facturen die aan gasten worden verstrekt met de persoonlijke gegevens van de gast in overeenstemming met de wettelijke voorschriften.
Andere gegevens met betrekking tot de omstandigheden van uw verblijf, zoals aanvragen voor een babybedje, worden ook alleen tijdens uw verblijf verzameld en verwerkt als ze rechtstreeks verband houden met de levering van een specifieke accommodatiedienst.
PRIJZENSPELLEN EN PRIJSWEDSTRIJDEN
Gaveia kan af en toe prijzenspellen en prijsvragen organiseren, in welk geval het uw persoonlijke gegevens alleen zal verzamelen als u besluit deel te nemen aan het prijzenspel of de prijsvraag. De gegevens die op deze manier worden verzameld en die noodzakelijk zijn voor deelname aan het prijzenspel/de prijsvraag worden bepaald in de regels van het prijzenspel/de prijsvraag en kunnen verschillen. Het is mogelijk dat de gegevens van de prijswinnaars openbaar worden gemaakt.
De op deze manier verzamelde gegevens, gebaseerd op een soort contractuele verplichting, worden gebruikt voor het doel van het uitvoeren van het prijzenspel/prijsvraag, in overeenstemming met de gepubliceerde regels van het prijzenspel, en worden binnen vijf jaar na afloop verwijderd.
Wij hebben het recht op basis van legitieme belangen om bepaalde gegevens te verzamelen van deelnemers aan onze prijzenspellen en prijsvragen en deze te gebruiken voor direct marketing zoals beschreven in het gedeelte MARKETINGBERICHTEN.
MARKETINGBERICHTEN (NIEUWSBRIEVEN)
We hebben belang bij de verwerking van persoonsgegevens die wordt uitgevoerd voor direct marketing voor het verzenden van marketingberichten, en voor dit doel gebruikt Gaveia verschillende methoden:
e-mailmarketing, wat het versturen van marketingberichten (nieuwsbrief) inhoudt;
de zogenaamde pushberichten/meldingen voor web en mobiele apps (korte en eenvoudige berichten die vanuit de browser of applicatie naar uw apparaat worden verzonden);
remarketing waarmee advertenties kunnen worden getoond aan gebruikers die eerder een van de websites van Gaveia hebben bezocht, waarover u meer kunt vinden in het Cookiebeleid dat u op elke website vindt.
De wettelijke grondslagen voor het verwerken van persoonsgegevens voor direct marketing zijn:
RECHTVAARDIG BELANG in het geval van een relevante en passende relatie tussen de betrokkene en Gaveia in overeenstemming met punt 70 van de inleidende bepalingen van de Verordening, namelijk:
voor basisnieuwsbrieven (berichten) die worden verzonden naar bepaalde categorieën betrokkenen die; bijvoorbeeld,
voor speciaal voor jou ontworpen nieuwsbrieven (berichten) die alleen naar onze trouwe leden worden gestuurd
TOESTEMMING voor:
Basisnieuwsbrieven (berichten) die worden verzonden op basis van gerechtvaardigd belang worden alleen verzonden naar betrokkenen die een relatie hebben met Gaveia of met een van onze websites. De verwerkte gegevens zijn voor- en achternaam, e-mail, mobiel telefoonnummer, adres, geslacht, land/taal van communicatie en basisgegevens met betrekking tot de specifieke relatie met Gaveia (bijvoorbeeld: faciliteit, bestemming waar u verblijft, gegevens over de aankoop, etc.). Al deze categorieën van persoonsgegevens worden als belangrijk beschouwd omdat ze het mogelijk maken om op een zinvolle manier een nieuwsbrief op te stellen die aansluit bij de interesses van de betrokkenen.
Basisnieuwsbrieven (berichten) die worden verzonden op basis van de toestemming die is gegeven door het aanmelden voor de nieuwsbrief. Aanmelden voor de nieuwsbrief is mogelijk via een webformulier op sommige van onze websites. Dergelijke nieuwsbrieven worden verzonden op basis van uw toestemming, die u ons geeft door het formulier op de website in te vullen en te bevestigen. De inhoud van de nieuwsbrief en het doel ervan worden gespecificeerd wanneer u zich aanmeldt (bijvoorbeeld: meldingen over actuele speciale aanbiedingen, vacatures, enz.) Als u uw profiel hebt bijgewerkt en andere gegevens hebt verstrekt, worden deze gegevens ook verwerkt.
De periode voor het verwerken van persoonsgegevens voor het versturen van de nieuwsbrief is 10 jaar, te rekenen vanaf:
De verwerkingsperiode voor gegevens die via cookies worden verzameld, hangt af van het soort cookies en wordt beschreven op elke website waar ze worden gebruikt.
In alle gevallen waarin de betrokkene toestemming heeft gegeven, heeft de betrokkene het recht om de gegeven toestemming te allen tijde, kosteloos en zonder opgaaf van redenen in te trekken. Intrekking van de toestemming heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking.
In alle gevallen waarin de verwerking is gebaseerd op een gerechtvaardigd belang, heeft de betrokkene het recht om te allen tijde kosteloos en zonder opgaaf van redenen bezwaar te maken.
Intrekking van toestemming, evenals een klacht, kan per e-mail worden gestuurd naar reservations@adriacamps.com.
U kunt zich op elk gewenst moment, zonder uitleg en zonder compensatie, en ongeacht de rechtsgrondslag voor het ontvangen van marketingberichten (nieuwsbrieven), afmelden voor het ontvangen van een nieuwsbrief door te klikken op de link onderaan elke nieuwsbrief, of door de afzender te blokkeren in overeenstemming met de regels van het online kanaal dat u gebruikt en in dat geval ontvangt u de nieuwsbrief niet langer, maar blijven de gegevens gearchiveerd.
Het afmelden voor de nieuwsbrief staat los van het legitieme belang van Gaveia om serviceberichten en tevredenheidsvragenlijsten met betrekking tot een specifiek verblijf, gekochte ervaring, etc. te sturen naar betrokkenen voor wie ook een andere rechtsgrondslag bestaat (bijvoorbeeld gasten van faciliteiten, sollicitanten), evenals andere serviceberichten.
Het intrekken van de gegeven toestemming voor cookies kan ook op elk moment, zonder uitleg en zonder compensatie, en wordt beschreven in het Cookiebeleid.
SERVICEBERICHTEN EN TEVREDENHEIDSVRAGENLIJSTEN
Serviceberichten zijn berichten die we per e-mail kunnen versturen en die verband houden met een bepaalde relatie die we met je hebben, die we versturen op basis van een gerechtvaardigd belang, dat wil zeggen toestemming wanneer we daar bijvoorbeeld om vragen:
We sturen bijvoorbeeld tevredenheidsvragenlijsten die verband houden met een specifieke relatie die we met u hebben, op basis van een gerechtvaardigd belang:
Het primaire doel van de tevredenheidsvragenlijst is het verzamelen van gegevens voor het legitieme belang van het verbeteren van de service. We kunnen de resultaten zelf of via partners verwerken.
Serviceberichten en berichten met tevredenheidsvragenlijsten worden niet beschouwd als marketingberichten, en houd er rekening mee dat als je hebt verzocht dat we je geen marketingberichten sturen en je daarna een accommodatie hebt geboekt, het mogelijk is dat je serviceberichten en tevredenheidsvragenlijsten ontvangt.
In elk geval, wanneer we je berichten sturen op basis van legitiem belang, heb je het recht om bezwaar te maken.
WEBSITES
Om u de best mogelijke service te bieden en om u gemakkelijker en sneller toegang te geven tot de inhoud die u interesseert, hebben we verschillende websites, zoals: www.adriacamps.com, www.my-mobilehome.com, www.meinmobilheim.de, www.mobilnahisica.si, www.miacasamobile.it, www.avtokampi.si, www.gaveia.com, www.villas-guide.com.
Dit Privacybeleid is van toepassing op al onze sites en alle subdomeinen.
We kunnen persoonlijke gegevens verzamelen van bezoekers aan onze websites die worden gebruikt voor de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt, allemaal in overeenstemming met de informatie die is verstrekt op het moment van verzamelen (of een voor de hand liggend doel dat kan worden afgeleid uit de context van het verzamelen). Gebruikers hebben controle over de persoonlijke gegevens die ze invoeren in webformulieren. Op sommige van onze websites wordt u bijvoorbeeld de mogelijkheid geboden om u aan te melden voor onze nieuwsbrieven om informatie of aanbiedingen te ontvangen. Verder wordt u op sommige websites de mogelijkheid geboden om accommodatie te boeken, te solliciteren, enz. In alle gevallen verstrekt u de gegevens die wij nodig hebben om het doel van elk afzonderlijk geval te bereiken. Informatie over de verwerking van persoonsgegevens is te vinden op elke website op elke plaats waar gegevens worden verzameld.
We kunnen ook een groot aantal nieuwe tools op onze websites gebruiken om de gebruikerservaring te verbeteren en we gebruiken cookies en verschillende andere manieren om bezoekers te volgen, zoals Google-advertenties, META-advertenties, Dynamic Yield, Google Analytics, Hotjar en andere. We gebruiken ook het Usercentrics Consent Management Platform voor het beheren van toestemming voor cookies. Lees meer over cookies en andere technologieën in ons Cookiebeleid, dat te vinden is op elk van onze websites.
De rechtsgrondslag voor de verwerking van persoonsgegevens van bezoekers van onze website is een gerechtvaardigd belang, de uitvoering van een overeenkomst of toestemming als de betrokkene om toestemming wordt gevraagd.
Bezoekers hebben alle rechten die worden beschreven in het gedeelte RECHTEN VAN DE BETROKKEN PERSOON.
Dit privacybeleid heeft geen betrekking op de manier waarop wordt omgegaan met informatie van andere bedrijven en organisaties die in sommige gevallen zijn verbonden met onze website en die gebruik kunnen maken van cookies en andere technologieën, en we raden u aan kennis te nemen van hun privacybeleid en bedrijfsvoorwaarden.
SOCIALE NETWERKEN
Om beter te kunnen communiceren met gebruikers van sociale netwerken en streamingplatforms en hen te informeren over onze aanbiedingen, hebben we profielen/pagina’s op sociale netwerken Facebook, Instagram, YouTube (hierna gezamenlijk: sociale netwerken).
Door gebruik te maken van sociale netwerken accepteert u onder andere hun regels en de regels met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens, en we raden u aan om u hiermee vertrouwd te maken. U gebruikt sociale netwerken en hun functies op eigen risico. Houd er rekening mee dat bij elke interactie op onze profielen op sociale netwerken en op andere profielen, sociale netwerken uw gedrag registreren via cookies en andere technologieën, dat wil zeggen dat het type, de omvang en de doeleinden van gegevensverwerking op sociale netwerken primair worden bepaald door exploitanten van sociale netwerken.
Dienovereenkomstig worden sommige gegevens (bijv. totaal aantal bezoekers of bezoeken aan de pagina, activiteiten op de pagina en gegevens achtergelaten door bezoekers, interacties (bijv. commentaar geven, delen, beoordelen)) verwerkt en aan ons geleverd door sociale netwerken. Wij hebben geen invloed op het aanmaken en weergeven van deze gegevens.
Wij kunnen persoonlijke gegevens met betrekking tot uw gebruikersactiviteiten op sociale netwerken uitsluitend voor marketingdoeleinden verwerken op basis van uw toestemming voor cookies die u op onze websites geeft. U kunt precies vinden wat voor soort cookies dit zijn en wat het doel ervan is in de cookie-instellingen voor elke website. Meer informatie over cookies vindt u in het Cookiebeleid.
Daarnaast verzamelen we gegevens voor statistische doeleinden, voor verdere ontwikkeling en optimalisatie van de inhoud en een aantrekkelijker ontwerp van ons aanbod. Dit geldt met name voor het gebruik van interactieve functies.
Om sociale netwerken beter te beheren, maken we ook gebruik van de diensten van partners waarmee we passende overeenkomsten hebben gesloten.
Als we een van uw opmerkingen of een foto willen gebruiken die u op ons profiel hebt gepubliceerd, vragen we u om toestemming.
Als u lid bent van een sociaal netwerk en u niet wilt dat dat netwerk gegevens over u verzamelt via onze pagina’s op dat netwerk en deze samenvoegt met uw lidmaatschapsgegevens die zijn opgeslagen op het betreffende netwerk,
Nadat je opnieuw bent ingelogd, ben je weer herkenbaar voor het netwerk als een specifieke gebruiker.
Aangezien wij geen volledige toegang hebben tot uw persoonlijke gegevens op sociale netwerken, kunt u, als u uw rechten wilt uitoefenen, rechtstreeks contact opnemen met de serviceproviders van de sociale netwerken, aangezien elk van hen toegang heeft tot de persoonlijke gegevens van zijn gebruikers en passende maatregelen kan treffen en informatie kan verstrekken.
Aangezien wij gebruik maken van sociale netwerkservices die niet in de Europese Unie actief zijn, zijn wij verplicht om u te informeren hoe deze derden die sociale netwerken beheren uw gegevens kunnen overdragen aan de VS.
Hieronder vindt u links naar het privacybeleid van bedrijven die sociale netwerken beheren:
Facebook i (Meta Platforms Inc.) https://www.facebook.com/privacy/policy/
Instagram (Meta Platforms Inc.) https://privacycenter.instagram.com/policy/
Youtube (Google LLC) https://policies.google.com/privacy?hl=hr
Dit deel van het privacybeleid regelt de bescherming van persoonsgegevens voornamelijk in processen met betrekking tot werkgelegenheid, ontwikkeling en onderwijs. In deze zin zijn de betrokkenen voornamelijk voormalige en huidige werknemers, werkzoekenden, personen die werkend leren (studenten), personen die een beroepsopleiding volgen, studenten die werken op basis van de zogenaamde studentenovereenkomst, beursstudenten die werken op basis van de zogenaamde studentenovereenkomst, uitzendkrachten en uitzendkrachten, en andere personen van wie de gegevens worden verwerkt in het kader van werkgelegenheid en gerelateerde relaties.
In het kader van de gegevensverwerking in verband met tewerkstelling hebben we de volgende verwerkingsdoeleinden geïdentificeerd:
Naast de genoemde doeleinden is het mogelijk om persoonsgegevens te verwerken voor andere specifieke doeleinden, maar altijd binnen het wettelijk voorgeschreven kader of als de verwerking noodzakelijk is om rechten en verplichtingen uit de arbeidsrelatie uit te oefenen, d.w.z. in verband met de arbeidsrelatie en elke vergelijkbare relatie.
Personeelsselectie
We verzamelen, verwerken en bewaren de gegevens van sollicitanten in de kandidatendatabase op basis van hun vrijwillige sollicitatie:
Gegevens die meestal worden verzameld: voornaam, achternaam, geboortedatum, adres, nationaliteit, telefoonnummer, e-mailadres (om contact op te kunnen nemen), geslacht, beroepsopleiding, taal, voorkeurswijze van communicatie.
In de regel ontvangen we gegevens over kandidaten rechtstreeks van kandidaten, maar we kunnen ze ook indirect ontvangen, van binnen- en buitenlandse uitzendbureaus, in welk geval deze bureaus verplicht zijn kandidaten te informeren over de verwerking van hun persoonsgegevens door ons.
Kandidaten sturen hun sollicitaties
We hebben een legitiem belang bij het gebruik van de verkregen privé-e-mailadressen en andere verstrekte contactgegevens om contact op te nemen met kandidaten over een baan. Na een sollicitatie kunnen kandidaten bijvoorbeeld een automatische reactie ontvangen dat hun sollicitatie is ontvangen en dat er contact zal worden opgenomen met kandidaten wier kwalificaties en ervaring overeenkomen met de vereisten voor de afzonderlijke functies.
De bewaarde gegevens worden door de kandidaten zelf verstrekt, maar wij creëren zelf, op basis van ons legitieme belang om de beste kandidaten te vinden, persoonlijke gegevens in verband met wervingsactiviteiten, zoals de resultaten van sollicitatiegesprekken, tests (waaronder online psychologische tests) en assessments, en verzamelen persoonlijke gegevens van derden, voornamelijk door gegevens te controleren die tijdens het wervingsproces zijn verkregen door contact op te nemen met relevante derden (bijvoorbeeld: uitzendbureaus, aanbieders van onderwijs- en opleidingsdiensten) of door gebruik te maken van openbaar beschikbare bronnen.
Dienstverband en andere vergelijkbare relaties
Als werkgever verzamelen, verwerken en bewaren we alle werknemersgegevens in de werknemersdatabase, die wordt bijgehouden in het IT-programma en in de fysieke dossiers van de werknemer. De gegevens die worden verzameld, staan vermeld in het Rulebook on the content and method of keeping records on workers, gepubliceerd door het ministerie dat verantwoordelijk is voor werk en het pensioenstelsel.
De gegevens die nodig zijn om een arbeidsrelatie vast te stellen, zijn in de regel een kopie van een identiteitskaart, een kopie van een lopende rekening of betalingsopdracht van een bank, een kopie van een beschermde rekening (als de werknemer er een heeft), OIB (PID), bewijs van formele kwalificaties (kopie van een certificaat of diploma), e-book: certificaat van pensioengerechtigde dienst (verkrijgbaar bij het Kroatisch Pensioenverzekeringsinstituut of via de e-Citizenservice), elektronische registratie van het belastingkaartformulier, het zogenaamde PK-formulier (verkrijgbaar bij de Belastingdienst of via de e-Citizenservice, personen die voor het eerst in dienst treden hebben geen elektronische registratie van het belastingkaartformulier en moeten deze openen bij de Belastingdienst), geboorteakte van het kind als deze jonger is dan 15 jaar.
De benodigde gegevens voor het afsluiten van een studentenovereenkomst zijn in de regel: getuigschrift van de faculteit voor het lopende jaar als bewijs van studentenstatus of een kopie van de index voor het lopende jaar van inschrijving, een kopie van de identiteitskaart, bevestiging van het inschrijfgeld voor het Studentencentrum (niet bij alle studentencentra het geval), een foto of studentenkaart, OIB (PID).
Naast deze gegevens kunnen we in het dossier van de werknemer ook andere gegevens opslaan die verzameld zijn tijdens het tewerkstellingsproces, evenals andere gegevens die verzameld zijn tijdens de arbeidsrelatie en die bepaald zijn door onze reglementen (bijvoorbeeld: onderscheidingen, waarschuwingen, certificaten, enz.).
Alle werknemersgegevens worden opgeslagen in de werknemersdatabase vanaf de datum waarop de arbeidsrelatie tot stand komt en worden up-to-date gehouden tot de beëindiging van de arbeidsrelatie, en hetzelfde wordt bewaard als documentatie met permanente waarde in overeenstemming met de relevante regelgeving.
In onze database slaan we ook de gegevens op van andere personen in een zakelijke relatie die vergelijkbaar is met een arbeidsrelatie en professionele ontwikkeling, namelijk vanaf het begin van het werk en deze worden up-to-date gehouden tot het einde van het werk, en ze worden bewaard in overeenstemming met de relevante regelgeving. Een speciaal geval zijn de gegevens van studenten die mogelijk minderjarig zijn, die onderhevig zijn aan speciale zorg en waarvan de gegevens worden verzameld en opgeslagen in overeenstemming met speciale voorschriften met toestemming van de school en de ouders.
Voor salarisgegevens en loonlijsten gelden speciale regels voor het bewaren ervan. In elk geval hebben alle werknemers en andere personen in een zakelijke relatie die vergelijkbaar is met een arbeidsrelatie en beroepsopleiding alle rechten van de betrokkene.
Gaveia verwerkt in haar bedrijfsvoering ook gegevens van zakelijke partners of potentiële zakelijke partners, te weten:
In het kader van de verwerking van gegevens van betrokkenen heeft Gaveia de volgende verwerkingsdoeleinden geïdentificeerd:
Naast de genoemde doeleinden is het mogelijk om persoonsgegevens te verwerken voor andere specifieke doeleinden, maar altijd binnen het wettelijk voorgeschreven kader of als de verwerking noodzakelijk is om rechten en verplichtingen uit een zakelijke relatie uit te oefenen.
De persoonsgegevens van de betrokkenen die worden verzameld, zijn:
Plaatsen waar persoonsgegevens van betrokkenen worden verzameld:
Naast de bovengenoemde soorten gegevens en de plaats van verzameling is het mogelijk om persoonsgegevens te verwerken voor andere specifieke doeleinden, maar altijd binnen het wettelijk voorgeschreven kader of als de verwerking noodzakelijk is om rechten en verplichtingen uit een zakelijke relatie uit te oefenen.
Dit Privacybeleid is beschikbaar op alle webpagina’s van Gaveia en ook in het HR-kantoor.
Vanwege de transparantievereisten zullen we dit Privacybeleid regelmatig herzien.
Dit privacybeleid is gepubliceerd op mei 2024.
Bij MijnStacaravan.nl kunt u deze accommodatie tot enkele dagen voor aankomst kosteloos annuleren.